Stappenplan

Weblogiq werkt volgens een 8 stappenplan om structureel, snel en nauwkeurig voor jou aan het werk te gaan. Dit stappenplan helpt jou ook om overzicht te houden over onze werkwijze en wat je bij de bouw van een website of webshop kunt verwachten.

Stap 1 – Inventarisatie van de wensen

De allereerste stap is het bekijken van de wensen. We bespreken via mail, telefonisch of in een persoonlijk gesprek wat de mogelijkheden zijn en wat je wil bereiken met de website.

  • een nieuwe website/webshop of optimalisatie en redesign van de bestaande website
  • wil je een ontwerp op maat of een standaard ontwerp
  • schrijf je de teksten zelf of wil je ondersteuning van onze tekstschrijver
  • maak je de foto’s zelf of wil je ondersteuning van onze fotograaf
  • welke onderdelen wil je in de website/webshop

Ook vragen wij naar websites of webshops die je aanspreken (of juist niet) om een zo duidelijk mogelijk beeld te krijgen van het ontwerp dat je voor ogen hebt.

Je kunt uiteraard deze stap overslaan en direct een vrijblijvende offerte opvragen indien de wensen al duidelijk zijn

Stap 2 – Offerte

Na de inventarisatie van de wensen ontvang je een passende offerte die is gemaakt op basis van de punten die we hebben besproken.

Stap 3 – Verzamelen materialen en aanbetaling

Nadat je de offerte goedgekeurd hebt gaan we voor jou aan de slag en vragen wij je alvast de benodigde materialen op te sturen. Hier valt onder: het logo, afbeeldingen, producten en prijzen in geval van een webshop en de teksten als deze al voor handen zijn.

Dit is ook het moment dat de factuur voor de aanbetaling (25% van het totaalbedrag) wordt verstuurd.

Stap 4 – Eerste opzet

Wij gaan aan de slag met de eerste opzet van de website of webshop. Je ontvangt van ons een link naar de testomgeving. Op deze testomgeving staat dan de eerste opzet van de website/webshop en kun je meekijken. Nog niet alles zal direct werken, maar je krijgt op deze manier wel een goed beeld van het uiteindelijke resultaat.

Op dit moment kun je in overleg nog steeds kleine onderdelen veranderen en of toevoegen.

Stap 5 – Aanpassingen doorvoeren

De website of webshop is nu voor het eerst de volledig werkend en je krijgt de gelegenheid deze uitgebreid te testen. Dit is het moment om aan te geven of je aanpassingen en/of opmerkingen heeft. Deze nemen wij mee om tot een resultaat te komen waar u en wij tevreden mee zijn.

Stap 6 – Testen

Vlak voor de website of webshop online wordt gezet en wanneer deze reeds online is, controleren wij de website/webshop op een groot aantal punten om ervoor te zorgen dat alles goed werkt.

Tijdens het testen kijken we of de website/webshop in de verschillende browsers zoals Chrome, Internet Explorer, Edge, Safari, Firefox goed wordt weergegeven en of de site/webshop ook op de verschillende mobiele apparaten goed werkt.

Stap 7 – Oplevering

Na de testfase ontvang je van ons de factuur voor het restant bedrag. Daarna leveren we de website of webshop op en zetten we de webshop online. Het online zetten betekent dat de website of webshop vanaf dat moment door iedereen bezocht kan worden.

Stap 8 – Evaluatie en support

Nadat de website/webshop online is nemen wij, indien gewenst, samen met jou het beheer van de website door en evalueren we de bouw van de website of webshop.

Hierbij bieden we de mogelijkheid om extra services af te nemen zoals SEO, een backup mogelijkheid, een jaarlijkse controle van je website of een onderhoud contract.

Wil je met ons samenwerken?

Neem dan contact met ons op, zodat we over jouw project(en) kunnen praten.