Webshop laten maken

Net als bij het opzetten van een fysieke winkel is het van belang dat je je goed verdiept in hetgeen je gaat verkopen. Natuurlijk laat je daarvoor een marktanalyse uitvoeren en doe je een concurrentieonderzoek. Daarna kunt je het bouwen van de webwinkel aan Weblogiq overlaten. Lever in ieder geval de volgende informatie aan:

  • duidelijke categorie-indeling
  • goede productbenamingen
  • zowel een korte als volledige productomschrijvingen
  • mooie productfoto’s, categoriefoto’s en sfeerfoto’s

Een goede productomschrijving is erg belangrijk voor zowel je klanten als de vindbaarheid. Maak omschrijvingen met relevante trefwoorden. Wees hierbij zo specifiek mogelijk. Hierdoor bevorder je dat elk afzonderlijk product hoog in de zoekresultaten zal komen. De belangrijkste productgegevens voegen we als aparte kenmerken toe aan de producten. Uitgebreide informatie wekt vertrouwen. De verkoper is kennelijk een kenner en heeft passie voor het te verkopen product. Omdat we op internet het product zelf niet kunt aanraken zijn goede productfoto’s essentieel. Sfeerfoto’s zijn er natuurlijk om de bezoeker in de juiste stemming te brengen maar ook om een indruk van de maatvoering te geven.

Verder is het van belang dat je zelf een iDeal rekening bij je bank aanvraagt en tevens moet er een betaalprovider gekozen worden. Al met al een heel proces waarin we je graag begeleiden.

Webwinkel en WordPress WooCommerce

Als het om webwinkels gaat, werkt Weblogiq met WordPress in combinatie met WooCommerce. WordPress is een open source Content Management Systeem (CMS) en de WooCommerce plugin is specifiek voor webwinkels. Met dit CMS kun je eenvoudig je producten, pagina’s en natuurlijk de bestellingen beheren. Op het dashboard zie je in één oogopslag hoe het gaat met je webwinkel. Interesse in een demo en wat Weblogiq voor je kan betekenen? Neem dan contact met mij op.

Natuurlijk levert Weblogiq een webshop standaard met Google Analytics. Daarmee kun je de statistieken van je webshop goed in de gaten houden: welk product scoort goed en welk minder? Hoe doorloopt jouw bezoeker het bestelproces? Zo kun je zelf de webshop verbeteren en heb je het beheer in eigen hand.

Mobiele webshop

Mensen bekijken websites niet alleen vaker via een smartphone of tablet, ze kópen ook vaker via een mobiel apparaat. Het is natuurlijk ook heerlijk om in de luie stoel met een tablet op schoot een leuk cadeau voor iemand (of voor jezelf) uit te zoeken. Het is daarom belangrijk dat jouw webshop ook mobiel toegankelijk is. Een responsive webshop óf mobiele variant? Wij helpen je met het maken van de juiste keuze en zetten deze daarna voor je op, van beginfase tot livegang.

Wil je met ons samenwerken?

Neem dan contact met ons op, zodat we over jouw project(en) kunnen praten.